W cyklu postów „CEEB - pytania i odpowiedzi”, systematycznie przedstawialiśmy i wyjaśnialiśmy różne zagadnienia dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Posty publikowaliśmy na profilach naszego urzędu w mediach społecznościowych. W związku z ukazaniem się 15. wydania, przedstawiamy podsumowanie całego cyklu.
W cyklu „CEEB – pytania i odpowiedzi” odpowiadaliśmy na powtarzające się pytania, które w ostatnim czasie były najczęściej zadawane przez użytkowników na infolinii CEEB.
Obywatele, urzędnicy i lokalni administratorzy systemu zadawali pytania, które dotyczyły bazy i jej funkcjonalności, a także deklaracji czy inwentaryzacji budynków w CEEB. Pytania wraz z odpowiedziami publikowane były w każdą środę na profilach GUNB na portalach:
Baza wiedzy o CEEB
Pytania i odpowiedzi publikujemy również w naszej bazie wiedzy o CEEB, którą na bieżąco aktualizujemy. Dla ułatwienia korzystania z bazy, pytania podzielone są tematycznie. Przykładowe kategorie tematów:
- inwentaryzacja,
- zgłoszenie „kopciucha”,
- terminy czy jak wypełnić deklarację.
Dodatkowo pytania zostały podzielone również według grup odbiorców np. właściciel/zarządca, gmina, lokalny administrator systemu.
CEEB w liczbach
Z CEEB aktywnie korzysta:
- prawie 2 mln obywateli
- ponad 34 tys. urzędników
- 7,5 tys. przedsiębiorców
Od początku funkcjonowania CEEB:
- złożono 9,6 mln deklaracji dot. źródeł ciepła i spalania w poszczególnych budynkach
- zrealizowano ponad 2 mln. zaakceptowanych przeglądów przewodów kominowych, które poprawiają bezpieczeństwo mieszkańców
- zrealizowano 3,8 mln. inwentaryzacji budynków i lokali, które w uproszczony sposób analizują jaka jest efektywność energetyczna budynków i jak ją poprawić
15 najczęściej zadawanych pytań
Poniżej prezentujemy podsumowanie cyklu od początku, czyli 15 najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami.