Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego przeprowadził sześć kontroli obowiązkowych poszczególnych elementów nowej trasy w Szczecinku. Kierowcy po raz pierwszy skorzystali z niej tuż przed majówką.
Nowy łącznik między ekspresówką S11, a drogą krajową nr 20 liczy ponad 4 kilometry długości. Przyczynił się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawił komfort podróży i warunki życia mieszkańców.
Działania nadzoru budowlanego
Od września 2024 r. do kwietnia 2025 r. inspektorzy nadzoru budowlanego przeprowadzili sześć obowiązkowych kontroli budowy. W ich wyniku Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał szereg decyzji na użytkowanie poszczególnych elementów inwestycji.
24 września 2024 r. wydał decyzje udzielające pozwolenia na użytkowanie:
- wiaduktu drogowego nad linią kolejową,
- przejścia ekologicznego dolnego i górnego
- wiaduktu drogowego nad drogą ekspresową
Na początku listopada ub. r. wydał decyzje udzielające pozwolenia na użytkowanie siedmiu przepustów drogowych. Z kolei decyzją z 20 marca br. udzielił pozwolenia na użytkowanie:
- dwóch dróg gminnych,
- dwóch dróg powiatowych,
- ośmiu dróg wspomagających.
9 kwietnia została wydana decyzja udzielająca pozwolenia na użytkowanie:
- trasy głównej DK20 wraz z trzema rondami, węzłem drogowym oraz infrastrukturą,
- drogi DK20 „stary przebieg” wraz z infrastrukturą.
Rozmach inwestycji
Kierowcy przejechali nową trasą już 30 kwietnia 2025 r. tj. po ponad dwóch latach od rozpoczęcia jej budowy. Usprawniło to ruch w Szczecinku i okolicy w czasie długiego weekendu majowego.
Trasa od południa omija Szczecinek i na wysokości Sitna łączy obwodnicę w ciągu DK20 z trasą S11 w rejonie miejscowości Miękowo. Wyprowadza poza Szczecinek ruch tranzytowy ciężarówek.
W ramach inwestycji zostały także wybudowane:
- dwa ronda,
- wiadukt nad linią kolejową na Piłę i Poznań,
- nowy węzeł drogowy,
- nadziemne przejście dla zwierząt,
- droga rowerowa.