Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Nowa linia tramwajowa w Toruniu z pozwoleniami na użytkowanie

Powrót
Nowa linia tramwajowa w Toruniu

Mieszkańcy Torunia i przyjezdni mogą już korzystać z nowej linii tramwajowej. Oficjalne otwarcie odbyło się w ubiegły piątek z udziałem przedstawicieli nadzoru budowlanego. Decyzje o pozwoleniu na użytkowanie w lipcu i sierpniu br. wydali Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego i Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu Grodzkiego w Toruniu.

Oficjalne otwarcie

Oficjalne otwarcie nowej linii tramwajowej odbyło się 25 sierpnia br. W uroczystości wzięli udział zaproszeni goście i mieszkańcy. Z tej okazji zorganizowano efektowną paradę i festyn. Mieszkańcy i przyjezdni już oficjalnie mogą korzystać ze sprawniejszej komunikacji miejskiej.

Nadzór budowlany w inwestycji

Kluczowe dla inwestycji decyzje, udzielające pozwolenia na użytkowanie wydał:

  • 23 sierpnia br., Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego,
  • w lipcu i sierpniu br. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu Grodzkiego w Toruniu.

W działania prowadzone przez nadzór budowlany zaangażowany był zespół liczący 6 pracowników WINB i 4 pracowników PINB.

Podczas kontroli inspektorzy :

  • sprawdzali zgodność realizacji budowy z udzielonym pozwoleniem na budowę i zatwierdzonym projektem budowlanym,
  • sprawdzali stan zaawansowania prac,
  • kontrolowali dokumentację budowy, prowadzenie dzienników budowy, stosowanie wyrobów budowlanych oraz wykonywanie samodzielnych funkcji technicznych na budowie.

O inwestycji

Inwestycja to projekt pn. „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”. Składał się on z ośmiu zadań, dzięki którym został usprawniony transport publiczny w Toruniu. Najważniejszym z nich była budowa nowej linii tramwajowej na północ Torunia, która przebiega z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego aż do nowej pętli przy ul. Heweliusza.

Zakres inwestycji był bardzo rozległy. Prace obejmowały nie tylko budowę samego torowiska, ale także przebudowę układu drogowego oraz powstanie fragmentu Trasy Staromostowej. Roboty wiązały się również z budową i przebudową sieci podziemnych.